Rutin vid BOM-ärende
Uppdaterad
När Xsam ringer oss gällande en BOM (kund ej på plats):
Obs! Från det att Xsam ringer in till oss har vi 15 minuter på oss att få kunden att komma till verksamheten och ta emot godset, innan chaufför åker vidare. Om kund har 30/60 min avisering så har vi hela den tiden på oss att få tag på kund och få dom att komma till verksamheten. Tiden börjar ticka när Xsam ringer till oss och inte när chaufför ringer till termianl .
- Kolla av numren som är inlagda på kund så Xsam har tillgång till samtliga – under kontakter (nummer med siffran 2, samt i marketing attributes)
- Har de försökt på samtliga nummer? – meddela att vi försöker nå kund och återkommer. Stäm av om chaufför aviserat, om detta ska göras och hur lång tid innan chaufför behöver åka vidare.
- Googla nummer till enheten om vi inte når kund på de nummer som ligger inlagt
- Ring säljaren och se om hen har något mer kontaktväg till kund
- Ring tillbaka till Xsam och meddela om vi fått tag i kund eller om det behöver läggas upp ett bomärende – glöm inte att följa upp ärendet och så fort som möjligt få tag i kund på ovan kontaktsätt.
- Passa även på att direkt uppdatera kontaktuppgifter i SKP om vi får nya, eller har gamla inlagda – även i Marketing Attributes