Ändring av Leveransdagar & Tidsfönster (TW)
Ändring av TW:
När kund vill ändra sitt tidsfönster (TW) måste vi skicka en förfrågan till Xsam. Detta gör vi genom att skapa ett ärende med följande rubriker 
När vi fått OK från Xsam skickar vi ett mail till SESMkund_logistik@carlsberg.se.
Viktigt! Ett tidsfönster måste vara minst 3 timmar, gärna mer.
Tillfälligt TW (För enstaka leverans)
Om vi får förfrågan från kund/säljare om tillfälligt tidsfönster för enstaka leveranser skapar vi ett ärende till Xsam som måste godkänna detta. Xsam har rätt att neka.
- Är ordern planerad meddelar vi deliverynummer direkt till Xsam.
TW på nya kundnummer
För nya kunder sätts ett TW enligt önskemål från kund/säljare på minst 3h. Xsam får all information om mottagaren på första ordern. Datan finns även med i kunddata-filen som skickas över till Xsam varje måndag.
Fungerar inte TW för transportör lägger Xsam upp ett ärende i SP om att ändra detta.
(Pågår dialog mellan Supply och Xsam om att hitta ett bättre sätt för att fånga upp nya kunder)
Ändring av Leveransdagar:
För att ändra eller lägga till en leveransdag måste vi kontakta SESMkund_logistik@carlsberg.se. De har översikt på hur lagrets belastning ser ut under veckan.
Vi kan ej erbjuda torsdagar för 48-timmars-kunder
Vi kan ej erbjuda onsdagar för 24-timmars-kunder
.png)