Såhär fungerar LMS:en
Uppdaterad
LMS:en används för att se vilka varor som gått med vilken bil från Falkenberg. Vi kan även se vilka produkter som finns på respektive pall om kund skulle sakna några varor.
Gör såhär:
- Gå in på LMS
- Gå in på LEV --> Main
- Klicka i den depå kunden tillhör i höger fält.
- Klicka sedan på filtreringssymbolen uppe till höger
- Välj nu ett datum. Datumet är dagen leveransen gick från Falkenberg, oftast 1-2 dagar innan kund mottagit den. Tryck "Submit"
- Nu ser vyn ut såhär: Den informationen vi ser här är att den 31/5 avgick 9 bilar från Falkenberg till Stockholm.
- På kundens order i Webui under Transaction History finns två Shipment-nr. Det nedre nummret visar vilken bil leveransen finns på och går att para ihop med "EXT-Trip ID" i LSMen.
- När du klickat in dig på rätt bil ser vyn ut såhär. Här ser vi Kund, kundnummer och leveransdatum. Vi ser även att t.ex. Riche Restaurang ska få 3 pallar levererade till sig osv. För att enkelt söka på kunden kan du trycka in Ctrl+F så får du upp en sökruta. Här skriver du in kundnumret (tryck enter) för att snabbt och enkelt kolla av LMSen
- När du söker ser det ut såhär: Tryck på på vänster sidan för att få fram vilka produkter som står på pallen. Ibland ligger inte pallarna efter varandra så håll koll på antal sträck på höger sida. 1 sträck = 1 pall.
Om det blivit några förseningar eller att någon pall blivit kvarglömt/kross etc. brukar raden för den påverkade pallen vara Blå eller Röd. Fråga en kollega på Kundtjänst om detta skulle hända.