Carlsberg

Fokuskunder

Uppdaterad

Vad är en fokuskund och hur hanterar vi en fokuskund.

  • I regel minimum 5 kundpåverkande ärenden i sharepoint inom 3 månader. Kan även vara färre ärenden om det kommer från Ida/närmsta chef.
  • Ladda upp kund som fokuskund i xsam sharepoint enligt beskrivning nedan.
  • Meddela xsam ansvarig (Darko) att vi lagt upp kund som fokuskund samt maila Darko deliverynr dagen innan leveranstillfället i 3 veckors tid. Efter varje leveranstillfälle ringer vi kund för att säkerställa att actions gett resultat.
  • Efter 3 veckor med väl genomföra leveranser meddelar vi kund/Darko att vi avslutar kund som fokuskund. Glöm inte att ändra status i xsam sharepoint enligt punkt 4 nedan.
     
  1. Ladda upp fokuskunden i xsam sharepoint


  2. Fyll i samtliga rader, välj ”hypercare pågår”
    Under ”Beskrivning” förklarar du problemet som gjort kund till fokus.
    Under Åtgärdsplan fyller du i återkopplingen från kund efter varje uppföljningssamtal med kund.
    Ex: 14/11 – Leveransen gick bra, tomgods togs med – kund nöjd
    24/11 – Leveransen gick bra … etc etc



  3. Välj därefter ”save”

  4. För att avsluta en fokuskund i sharepoint ändrar du status från ”hypercare pågår” till ”hypercare klar”
warning Created with Sketch.