Carlsberg

- SKP (nya DSP)

Uppdaterad

I SKP ändrar du Telefonnummer samt Mail till kunder - Dessa uppgifter visas i WebUi

Följ nedan steg för att ändra Telefon/Mail

1. Tryck på "Customer" - "Request" och sedan "Add"

2. Tryck sedan på "[Choose One]" - "Change Communication Data" - "Save"

3. Fyll i kundnumret och vänta tills kundnamn dyker upp, tryck inte på ENTER - Skriv något i "comment"-fältet, ex "*"och sedan "save"

 

4. Klicka på "submit"

5. Tryck på "Request (Adress - General HD Phone)"

6. Välj vad det är du ska ändra på och klicka sedan på den lilla pennan bredvid de nummer/mail du ska ändra. Glöm inte att trycka på "Save" efter du ändrat något.
OBS! Telefonnummer ska ligga utan streck, mellanslag eller +46:
Fast nummer, välj (telephone), mobilnummer, välj (mobile).
1 - det mobilnummer som ska få SMS gällande order/bristinformation
2 - det mobilnummer som ska få SMS gällande leveransinformation
3 - det mobilnummer som ska få SMS gällande fakturainformation
Fast nummer kan ligga utan kommentar


Mailadresser ska ligga 4st inne enligt nedan:
Order Confirmation - den mail som får orderbekräftelse samt som vi kan nå gällande orderinformation
Invoice - den mail som vi kan nå gällande fakturainformation
Delivery Note - den mail som får leveransavisering, följesedlar samt som vi kan nå gällande leveransinformation
Default - den mail kund har till Webshop, OBS! denna ska aldrig ändras om inte kund ber om att ändra inlogg. 


7. När du är klar klickar du på Rubriken "Customer: Address Data - Change Communication | Req: "

8. Klicka på "Validate" och sedan på pilen

När pilen blivit grå och ditt namn syns  är ändringen slutförd.


Det kan ta upp till 24h för ändringen att registreras i SAP. 


warning Created with Sketch.