- SKP (nya DSP)
I SKP ändrar du Telefonnummer samt Mail till kunder - Dessa uppgifter visas i WebUi
Följ nedan steg för att ändra Telefon/Mail
1. Tryck på "Customer" - "Request" och sedan "Add"

2. Tryck sedan på "[Choose One]" - "Change Communication Data" - "Save"

3. Fyll i kundnumret och vänta tills kundnamn dyker upp, tryck inte på ENTER - Skriv något i "comment"-fältet, ex "*"och sedan "save"

4. Klicka på "submit"
5. Tryck på "Request (Adress - General HD Phone)" 
6. Välj vad det är du ska ändra på
och klicka sedan på den lilla pennan bredvid de nummer/mail du ska ändra. Glöm inte att trycka på "Save" efter du ändrat något.
OBS! Telefonnummer ska ligga utan streck, mellanslag eller +46:
Fast nummer, välj (telephone), mobilnummer, välj (mobile).
OBS! På mobilnummer måste vi alltid skriva in 1, 2, 3 under "comments" likt nedan (ev namn på personen skrivs efter siffran, ex 1-Johan, 2-Simon). Viktigt att alltid lägga mobilnumret på tre rader likt nedan, samt säkerställa med kund om det ska vara samma nummer för all typ av info. Är det samma nummer på alla tre räcker namn på en rad, men viktigt att numret läggs in på alla tre rader.
1 - det mobilnummer som ska få SMS gällande order/bristinformation
2 - det mobilnummer som ska få SMS gällande leveransinformation (ofta samma som ovan)
3 - det mobilnummer som ska få SMS gällande fakturainformation (kan t ex vara ägaren)
Fasta telefonnummer kan ligga utan kommentar
Mailadresser ska alltid ligga 4st inne enligt nedan (även om det är samma mailadress på samtliga, ofta ska fakturainformation gå till en ekonomiansvarig eller ägare, stäm av med kund):
Order Confirmation - dit orderbekräftelse skickas, samt som vi mailar gällande orderinformation
Invoice - dit fakturainformation skickas (den kreditspärren använder (OBS! Ej denna mailadress fakturor skickas till, den mail ser ni under relationships "Bill to-party")
Delivery Note - dit leveransavisering & följesedlar skickas, samt som vi mailar gällande leveransinformation
Default - mail för inlogg till Webshop, OBS! denna ska aldrig ändras om inte kund ber om att ändra inlogg.
7. När du är klar klickar du på Rubriken "Customer: Address Data - Change Communication | Req: "

8. Klicka på "Validate"
och sedan på pilen 
När pilen blivit grå och ditt namn syns
är ändringen slutförd.
Det kan ta upp till 24h för ändringen att registreras i SAP.
.png)