Carlsberg

- Xsam SharePoint

Uppdaterad

Denna sidan innehåller:

  1. Översikt
  2. Skapa Ärenden
  3. Terminaler
  4. Svarstid ärenden

Översikt

I Xsam sharepoint lägger vi upp leveransrelaterade ärenden samt följer upp pågående ärenden.
Även Xsam lägger upp ärenden från sitt håll.

  • Home: Vy över pågående/klara ärenden Xsam action samt Carlsberg Action, se nedan bild.
  • Documents: Här finns bl.a kundkort, processer samt förseningslistor.
  • Ärenden: Sök efter pågående/avslutade ärenden på specifika kunder efter kundnummer/kundnamn.
    Sök alltid här innan du lägger upp nytt ärende! OBS! ”All items” ska vara markerat, se nedan bild.
  • Ortschema: Sök på specifik kund för att se depå, levdagar, tidsfönster, kundklass, orderstopptid mm. Se exempel på nedan bild.

Skapa ärende

För att skapa nytt ärende, Klicka på ”Skapa nytt ärende”
Säkerställ sedan att all information fylls i korrekt, kopiera för att undvika fel.
Gäller det en specifik leverans ska även deliverynummer fyllas i.


OBS!! Orsakat/Ej orsakat XSAM? Glöm inte att fylla i

När alla fält är ifyllda, klicka på ”save” uppe i vänstra hörnet

warning Created with Sketch.