Carlsberg

Kundkort

Uppdaterad

Denna sida innehåller:

1. Skapa Kundkort från grunden

2. Uppdatera ett redan befintligt kundkort

1. Skapa ett kundkort från grunden

  1. Säljaren mailar in bilder samt de uppgifter som ska finnas i kundkortet. Saknas information måste du be om detta
  2. Mallen hittar du längst ner i denna guide
  3. Se till att alla fält är korrekt ifyllda
  4. Se till att "Beskrivningen av leveransen" och "bilder leveransförhållanden" förtydligar hur leveransen ska gå till.  Se exempel på färdigt kundkort längst ner
  5. När mallen är korrekt ifylld sparas den ner och döps om till kundnummer och kundnamn. Tex. 1030718 Rosegarden Jönköping.
  6. Ladda sedan upp de nya kundkortet i "Kundkort" under rätt depå. Mappen finns under Documents på Xsam SharePoint.
  7. Informera Xsam genom att skapa ett ärende med nedan rubriker samt bifoga kundkortet i ärendet

2. Uppdatera ett redan befintligt kundkort

  1. Leta upp det redan befintliga kundkortet och spara ner det till din dator. Alla kundkort ligger under respektive Depå i mappen Kundkort
  2. Lägg in de nya bilderna/instruktionerna och spara
  3. Ta bort det gamla kundkortet från SharePoint.
  4. Ladda upp det nya kundkortet genom att gå in i rätt depå-mapp och dra in filen. Var noga med fil-namnet, kundnummer och kundnamn. Tex. 1030718 Rosegarden Jönköping
  5. Informera Xsam genom att skapa ett ärende med nedan rubriker samt bifoga kundkortet i ärendet

Bifogade filer

warning Created with Sketch.