- Dryckeskuponger - ClearOn
Denna sidan innehåller:
ClearOn
ClearOn är det verktyg vi använder för att sända ut dryckeskuponger till våra konsumenter
Här loggar vi in: Kupongsupport
INLOGG 1 | INLOGG 2 |
Användarnamn: konsumentservice@carlsberg.se | Användarnamn: kundtjänst@carlsberg.se |
Lösenord: Carlsberg123 | Lösenord: XDN1QPArzM |
Säkerhetskod: Skickas till Nellis privata mobil +46760186049 | Säkerhetskod: Skickas till Annas mobil +46721739498 |
Man kan skapa nya konton via hello@clearon.se om vi behöver det framöver.
Kontaktperson på ClearOn: veronica.edvinsson@clearon.se
Följ process enligt nedan och avsluta därefter ärendet i Sharepoint
Vart kan konsumenterna lösa in kupongerna?
OBS! Från och med 1 oktober 2023 tar även ICA emot mobilkuponger.
Konsumentbudget
Fyll alltid i reklamationen i budgetfilen efter att utbetalningen är gjord
Viktigt att vi skriver in korrekt artikelnamn utan stavfel
Under ”Budget” kan du se spenderad samt kvarstående budget
Under ”Dashboard” kan du filtrera reklamationer under orsakskod eller artikel
Kompensationsmall
Förhållningsregler
- Har konsumenten inte möjlighet att skicka in produkt/föremål för analys kompenserar vi endast för den reklamerade produkten.
- Vid inhandlingsbelopp över 200kr, ett helt flak eller flertal flaskor krävs underlag/kvitto från konsument.
Notera att det även krävs lite känsla för vad vi ska kompensera till konsument. Man får ta case by case. Bolla med en kollega/chef om du är osäker.
Kompensation utan analys
33cl PET/burk 15:-/burk
50cl PET & 33cl glasflaska 20:-/flaska
150cl PET & 50cl glasflaska 25:-/flaskaEj godkänt reklamation
Om analys inte påvisar något som kan härleda till produktionsfel
kompenserar vi konsument för inskickad produkt, en fast summa på 50kr.Godkänd reklamation
Kompensation efter analys som kunnat härleda till produktionsfel:
Standard 100kr + kompensation för inhandlad dryck. Vid sällsynta fall går denna summa att höja i samråd med kollega, t.ex vid skada, glasbit, oro från konsument.