Carlsberg

- Event

Uppdaterad

Regionala Event

Mailkorgen som gäller för regionala event är SESMRegionalaEvent@carlsberggroup.com

  • Ett regionalt event ska vara anmält senast 14 dagar innan eventet drar igång
  • Ett regionalt event är anmält när Regionala Eventformulär & Beställnings/Returformulär är korrekt ifyllt. Formulären finns längst ner i denna guide.
    • Desto mer information desto bättre service mot kund och enkel process mot XSAM 
    • Ett event hanteras enbart mot att formuläret är bifogat i samband med anmälan av regionalt event.
  • Det är fältsäljaren som avgör om returavgift á 50kr ska tillämpas
    • Se till att ha välplanerade prognoser i största möjliga mån
    • Returavgift ska tillämpas som ett verktyg i de fallen där kund över prognostiserar eventets storlek
  • Det är fältsäljarens ansvar att göra kunden uppmärksam på att vi ej godkänner retur på icke kurant gods(smutsiga, brutna och trasiga förpackningar).
    • Fältsäljaren behöver också informera kund att dialogen inte görs med chaufför utan er som säljare närmaste vardag efter att returhämtning skett.

För att ansvarig innesäljare ska kunna lägga in eventet kräver vi:

  • Beställningsformulär/Returnota (Samma dokument, gäller även vid rabattorder genom attestflödet)
  • Regionala Event-formuläret
  • Alkoholtillstånd (om ej klart vid ordertillfälle, läs igenom presentation)

I BeställningsformulärReturnota-dokumentet:

  • Innesäljaren ansvarar för att ange vikt/antal pall som visas i systemet.
  • Fältsäljaren ansvarar för att kryssa i om leveransen ska ”pirras”, ske vid en speciell tid och om föravisering skall göras till kund

Använd formulären i alla avseende för att minska oklarheter – Mer information är bättre än ingen information

Eventprocessen – Planering & Order 

Eventprocessen – Återtag

Stora Event

T.ex. Sweden Rock, Summer On, Brännbollsyran osv. 

  • Ansvarig innesäljare är Malin Ivarsson & Oskar Bengtsson
  • Ansvarig utesäljare är Martina Lorentzson

Bifogade filer

warning Created with Sketch.