Carlsberg

- Kundo

Uppdaterad

Denna sidan innehåller:

  1. Såhär fungerar kundo Mail
  2. Såhär fungerar kundo Chatt

Såhär fungerar Kundo Mail

  • Se till att ha Kundtjänst mail ibockat  
  • Besvara mail uppifrån och ner
  • Färdiga svar i mail – Använd dig av dessa. (Säkerställ att de är korrekt uppdaterade)
  • Flytta mail från mailkorgar istället för att vidarebefordra till Konsumentservice, SYS samt KSS
  • Be om hjälp - Använd dig av denna funktion istället för att vidarebefordra eller fråga en kollega via Teams
  • Kräver ej svar – bocka i om mailet ej behöver besvaras
  • Väntar – Säkerställ att mail inte ligger för länge/glöms bort, bocka i och välj datum
  • Tilldela – tilldela mail till dig själv eller en kollega
  • Tagga mail – Se taggstruktur HÄR
  • Skriv kommentar – ex om vi ska återkoppla till kund, lätt för kollegor att följa upp

 


  • När du skapat ett nytt mail - glöm inte att klicka på "visa" på den svarta rutan enligt nedan och tagga mailet direkt.

Såhär fungerar Kundo Chatt

  • Chatten bemannas 08:00-17:00. Säkerställ att du är tillgänglig när chatten öppnar

 

  • Svara inom 30 sek för att inte missa chatten. Överför till kollega om du ej kan besvara, meddela kund att du för vidare om ni påbörjat, se hur du överför nedan.
  • Färdiga svar i chatt – Använd dig av dessa (Säkerställ att de är korrekta och uppdaterade). I denna meny kan du även bifoga filer samt överföra chatt till en kollega.
  • Tagga alltid efter avslutad chatt – Säkerställ att chattar taggas i 2 steg, likt mailen

warning Created with Sketch.