Carlsberg

Process: Drinklink – Underleverans

Uppdaterad
  • Underleverans upptäcks på terminal - Xsam meddelar kundtjänst som tar det till avräkningen som justerar. Terminalen sorterar på kollinivå och ska då kunna upptäcka vilken kund som saknar varor. För att veta vad lådan innehåller kontaktas PR, skriv med kolli id (t.ex. 1:3) på den lådan som saknas samt kundnamn så kan dom se vad som packats i den saknade lådan.
  • Underleverans upptäcks av kund – Fråga kund vad det står på lådorna som har kommit (t.ex. 2:3 och 3:3) har ankommit, kunden saknar då kolli 1:3. Kolla bristlistan så det inte är brist. Om det inte är brist och kunden har signerat är det okej att ta till avräkningen trots signad sedel, bedöm själv om kunden känns trovärdig. Saknas enskilda flaskor som terminalen inte har kunnat kontrollera kan detta tas till avräkningen direkt. Om kunden saknar ett helt kolli så skapa ett ärende och följ processen. Saknas en flaska i ett kolli lägger vi rabatt på läsk/vatten på kommande order, alternativt lägga retur på hela lådan.

warning Created with Sketch.