Ändra datum på order med DrinkLink som hamnat i spärren
Uppdaterad
Om man tidigarelägger ett datum på en order med enbart drinklink så ändras inte de så kallades schedule lines korrekt. Det innebär att ordern inte dyker upp i kreditspärren på rätt datum, och släpps därmed för sent. Detta sker bara på ordrar där det inte ligger med en Carlsbergartikel.
Ex:
- Order läggs på 7 juni och hamnar i spärren på 5 juni
- Vi ändrar ordern till 3 juni
- Ordern ligger nu kvar i spärren på 5 juni, flyttas inte till 29 maj som den borde.
Ticket på detta fel är skapat, men tillsvidare behöver vi göra en manuell work around.
Ändrar vi en order till ett tidigare datum där det inte finns en Carlsbergartikel måste vi:
- Skicka ordernummer till Spärren när datum ändrats för att kolla om dem ser den hos sig.
- Om ordern inte syns hos Spärren: Lägg på en Carlsbergartikel och spara ordern, gå sedan in på ordern igen och ta bort Carlsbergartikeln (innan ordern släpps så artikeln ej kommer med på kunds orderbekräftelse)
- Meddela kreditspärren som släpper ordern
.png)