- Kross
När kunder ringer oss gällande att något var trasigt vid leveransen, så skall vi göra enligt följande:
Ta alltid hem det kolli eller den pall som är trasig vid nästa leverans!
Om det är enstaka flaskor som är trasiga, be kund skicka tillbaka hela kollit – även om någon trasig flaska saknas. Se undantag nedan
Be kunden ställa det väl synligt för chauffören och uppmärkt med ”kross”
Lägga in kross i systemet:
När det blivit kross ska detta alltid läggas in i PowerApps som en reklamation
Även fast det bara är en burk, förpackningen etc. som är sönder så tar vi ändå hem hela kollit
Kom ihåg! Vi får INTE lägga några som helst avgifter på Axfood. Inga återtagsavgifter, inga leveransavgifter eller något annat. Vi får heller inte lägga rabatter!
Undantag från regeln ovan:
När produkter är trasiga (vin eller läsk) och innehållet har runnit ut. Kontakta Avräkningen och be dem skriva av detta - utan hemtagning
När det gäller ett kolli där någon flaska är trasig och kunden vill tvätta av och använda övriga hela flaskor – ge en motsvarande kompensation för obrukbara flaskor och lite utöver för möda och besvär.