Reklamationer Export
Det finns två typer av reklamationer på kunder i Tyskland.
-Enstaka flak är kross och kunden har själv inkommit med hur många flak det rör sig om à räkna ut priset genom att ta priset för en hel pall delat med 99 flak, och sedan gånga med antal trasiga flak. Skicka därefter summan till Pricing som löser en kreditering.
-Hel/a pall/ar är kross och kund vägrar ta in det. Be dem ställa reklamationen åt sidan och skicka ett mail till Johnny (johnny.persson@live.se) som är vår externa sampler nere på tyska gränsen för att kolla när han planerar att åka till Tyskland nästa gång. Ha Stefan Axelsson på cc. Beroende på svar, meddela kunden att Johnny kommer ner och plockar ordning pallen. Johnny kommer sedan meddela hur manga flak som ska ersättas och då gör vi enligt processen I punkten ovan.
-I de fall kunden vägrar vänta eller Johnny inte ska åka ner och pallen måste returneras gör föjande: Lägg en ZRQA på artikeln, ta en print screen och maila till SE SM Transportokning och be dem boka en retur med TCT. Be kunden fylla upp resten av bilen med tompall för att minimera konstnaden för returen.
.png)